یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در دیدار با مادر شهیدان عمادی؛

پرداختن به ابعاد مختلف دفاع مقدس و تکریم از خانواده شهدا وظیفه ماست

دیدار دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور  با مادر شهیدان عمادی استان همدان

مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سفر استانی همدان، با خانواده شهیدان علی‌اکبر و رضا عمادی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سفر استانی همدان شامگاه شنبه ۲۷ آبان با خانواده شهیدان علی‌اکبر و رضا عمادی و مادر این دو شهید گرانقدر دیدار و گفت‌وگو کرد.

محمد احمدوند، معاون اداری و مالی؛ محمدرضا هراتی، معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی؛ محمدمهدی زرافشان، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل؛ هادی ناصری‌طاهری، مشاور دبیرکل کتابخانه‌های عمومی کشود؛ هادی آشتیانی، مشاور اجرایی و امور حوزه دبیرکل و عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در این دیدار دبیرکل کتابخانه‌های عمومی کشور را همراهی کردند.

میهمان ویژه این دیدار کریم مطهری، فرمانده گردان غواصی جعفرطیار لشکر انصارالحسین(ع) و راوی کتاب هفتاد و دومین غواص اثر حمید حسام بود که در آخرین لحظات شهادت حجت الاسلام رضا عمادی در کنار او بود.

مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این دیدار گفت: دیدار با خانواده شهدا توفیقی است که نصیب ما شده و از وقتی این مسئولیت بر دوش ما گذاشته شده تلاش کردیم دلجویی از خانواده شهدا را سرلوحه اقدامات قرار داده و هرچه در این راه گام برداشتیم، برکات آن را به چشم دیده و به جان درک کردیم.

وی افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، پرداختن به ابعاد مختلف دفاع مقدس و تکریم از خانواده شهدا نیز وظیفه ماست و حداقل کاری است که می‌توانیم انجام دهیم. امیدواریم شهدا به ما نظر لطف افکنده و شفاعت کنند تا بیش از این شرمنده و مدیون شهدا و خانواده شهدا نباشیم. مسیری که شهدا طی کرده و زحمتی که کشیده را ارج نهیم.
 

پرداختن به ابعاد مختلف دفاع مقدس و تکریم از خانواده شهدا وظیفه ماست

رمضانی اضافه کرد: شهدا در برهه‌های مختلف تاریخ معاصر ایران نقش آفرینی داشتند از جمله شهدای قبل از انقلاب، حین انقلاب، شهدای ترور، دفاع مقدس، شهدای امنیت و شهدای مدافع حرم؛ این خیل شهدا و خانواده شهدا بر گردن ما حق دارند.

وی با بیان اینکه ما مدیون شهدا هستیم از همین رو مادام در تلاشیم که کمتر خطا و بیشتر تلاش کنیم، گفت: حضور در خانه شهدا و ذکر دعا و عاقبت بخیری مادران شهدا برکات زیادی در کار ما دارد، بنابراین خدمت رسیدیم تا همچون فرزند خودتان ما را دعا کنید. محتاج دعای مادران شهدا هستیم به ویژه دعا برای عاقبت بخیری در مسیری که پیش روی ماست.

رمضانی با اشاره به اینکه خانه شهدا، خانه جهاد است، ادامه داد: کار ما کار فرهنگی است با تیمی جوان و انقلابی و پای کار، امیدوارم اقدامات و تلاش‌های ما اثربخش و گامی رو به جلو در مسیر انقلاب باشد، تمام امید ما شادی دل امام زمان(عج) و شادی روح امام راحل(ره) است.

 

پرداختن به ابعاد مختلف دفاع مقدس و تکریم از خانواده شهدا وظیفه ماست

مادری که با شهادت دو فرزندنش خم به ابرو نیاورد

کریم مطهری؛ فرمانده گردان غواصی جعفر طیار لشکر انصار الحسین(ع) نیز در این دیدار اظهار کرد: شهیدان عمادی از شهدای خیلی معروفی نیستند ولی از شهدای تاثیرگذار و تربیت شده در خانواده‌ای انقلابی و ولایی هستند.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی مادر شهیدان عمادی افزود: مادر این شهیدان در بزنگاه‌های تاریخ اعم از انقلاب و دفاع مقدس تاثیرگذار بود و جلسات بسیاری را برگزار می‌کرد. رضا و علی‌اکبر دو فرزند غیور این مادر به فاصله سه ماه از هم جام شهادت را نوشیدند اما این مادر خم به ابرو نیاورد. علی‌اکبر برادر کوچکتر ۲۰ شهریور سال ۶۵ در جزیره مجنون و رضا طلبه رزمنده ۴ دی سال ۶۵ در عملیات کربلای ۴ به شهادت رسید.

مطهری در ادامه از رشات‌های رضا یادی کرد و گفت: رضا طلبه، رزمنده و غواص بود با روحیات منحصر به فرد، خالص و پاک؛ رضا جزو رزمندگان بی‌باک بود و رشادت‌ها از خود به جای گذاشت. وقتی که بعد از عملیات ۴۸ ساعت گم شد آن هم با لباس غواصی در آب، پس از پیدا شدن دیگری امیدی به پوست رضا نبود، لباس را که از تنش درآوردیم پوست تنش همراه لباس غواصی جدا شد با این حال بعد از مداوا دوباره آمد و به جرگه غواصان پیوست و در عملیات کربلای ۴ شرکت کرد.

وی با اشاره به اینکه رضا معاون یکی از دسته‌های غواصی در عملیات کربلای ۴ بود، اضافه کرد: شب عملیات زیر دوش آتش دشمن با سختی بسیار که تفصیلی طولانی دارد انجام شد، عملیاتی در آب و بدون سنگر و پناهگاه به علاوه خورشیدی‌هایی که دشمن اول خط کار گذاشته بود، درست مثل قاصدک‌هایی با جنس میلگرد که برای صید غواص‌ها کمین کرده بودند.
فرمانده گردان غواصی جعفر طیار لشکر انصار الحسین(ع) ادامه داد: در تیررس دشمن باید از روی خورشیدی‌ها عبور می‌کردیم، آتش دشمن هم شدید بود. رضا رزمنده مخلص گردان غواصی، وقتی دید عبور از خورشیدی‌ها سخت و غیرممکن است، روی خورشیدی‌ها خوابید و قسم داد که از روی او عبور کنند و رزمنده‌ها چاره‌ دیگری نداشتند.

مطهری تاکید کرد: رضا معبر باز کرد و این فقط ایمان می‌خواهد به وسعت آسمان‌ها و دلی می‌خواهد به وسعت اقیانوس‌ها، هر کدام از بچه‌ها که عبور می‌کردند فشاری به اندام رضا وارد می‌شد و میلگردها از کمرش بیرون می‌زد و این گونه شهید شد.
وی با اشاره به اینکه چه رضاها که در راه اسلام و انقلاب فداکاری نکردند تا این انقلاب حفظ شود، تأکید کرد: در عوض ما چه وظیفه‌ای داریم؟ چقدر باید کار کنیم تا شاید گوشه‌ای از ایثار و فداکاری آنها جبران شود که نمی‌شود چراکه شهدا با تمام هستی خود به میدان مبارزه آمدند.

فرمانده گردان غواصی جعفر طیار لشکر انصار الحسین(ع) یادآور شد: هر کس در راه شهدا قدم بردارد گم نمی‌شود، این شهدا ستارگانی هستند که در شب تاریک راه نشان می‌دهند و راه بلد هستند.

پرداختن به ابعاد مختلف دفاع مقدس و تکریم از خانواده شهدا وظیفه ماست

خبر شهادت رضا را خودم به مادرم دادم

برادر شهیدان عمادی نیز در این دیدار اظهار کرد: مادر شیر دل ما از همان سال‌۵۷ از روزهای ابتدایی انقلاب پای کار انقلاب بود، بعد از آن خدا توفیق داد در عرصه دفاع مقدس تاثیرگذار باشد.

آقای عمادی افزود: در سال ۶۲ سه فرزند این مادر دائما در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور داشتند و این شیرزن دم نیاورد. سال ۶۵ هم دو فرزندش شهید شدند. باز مادر خم به ابرو نیاورد، می‌دانست این راه با مجروحیت، اسارت و یا عنایت خداوند با شهادت تمام می‌شود.

وی با بیان اینکه خبرشهادت علی‌اکبر برادر کوچکتر را رضا به مادر و خبر شهادت رضا را خودم به مادرم دادم، خاطرنشان کرد: اخوی شهیدم رضا از سال ۶۱ جبهه را به آغوش کشید و مادام فکرش شهادت بود، چهار و پنج بار مجروح شده بود ولی برای شهادت دلش پر می‌زد.

برادر شهیدان عمادی گریزی به روحیات رضا زد و گفت: رعایت حق الناس و مسائل شرعی را اوجب واجبات می‌دانست، از تکه سنگ نان سنگک هم نمی‌گذشت وای به حال مسائل بزرگتر.
 

پرداختن به ابعاد مختلف دفاع مقدس و تکریم از خانواده شهدا وظیفه ماست

پسرم پس از ۱۱ سال آمد

مادران شهیدان عمادی در پایان این دیدار صمیمی گفت: دو فرزندم با فاصله کوتاه شهید شدند. من خدا را شکر کردم، الهی شکر بچه‌هایم در راه خدا رفتند، چه بهتر از این که برای اسلام فرزند دادم.

حاجیه خانم عمادی از رویای صادقه شب شهادت رضا که در خواب دیده بود یاد کرد و افزود: شبی می‌خواست شهید شود، خوابش را دیدم، در خواب گفت «مادر بدنم همه سوخته لباسش را بالا زد و گفت مادر سوختم»، فردای آن شب شهید شد، هر چند ۱۱ سال بعد پیکر رضای شهید را برایم آوردند. با رضا بسیار صمیمی بودم و ارتباط ما عمیق بود، ولی هدیه شد در راه اسلام و دین خدا.

پرداختن به ابعاد مختلف دفاع مقدس و تکریم از خانواده شهدا وظیفه ماست

پرداختن به ابعاد مختلف دفاع مقدس و تکریم از خانواده شهدا وظیفه ماست

پرداختن به ابعاد مختلف دفاع مقدس و تکریم از خانواده شهدا وظیفه ماست

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
3 + 3 =